«

Jun 18

Sund madplan – 10 effektive råd til en sund madplan

  • Sharebar

Leder du efter gode råd til en sund madplan, så læsmed her, hvor vi giver dig 10 gode råd til hvad en sund madplan kan indeholde, når du ønsker et vægttab eller gerne vil starte på en slankekur. En sund madplan er en afgørende faktor for et godt og sundt vægttab. Motion er også nødvendigt, men nyere forskning har endelig fastslået, at kosten er den afgørende faktor, når slankekur og vægttab er i højsædet. En sund madplan SKAL være sund med et fokus på gode og varierede madvarer, der sikrer, at hjernen og slimhinderne også får et tilskud af den livsnødvendige fedt.

10 gode råd til en sund madplan

 

  • Vær opmærksom på at reducere kulhydraterne i maden og erstat dem med protein
  • Lav en skøn omelet med 3 æg, en teskefuld olivenolie og grøntsager i stedet for en meget kulhydratrig morgenmad
  • Spis mindst 500-700 g grøntsager hver dag kogte, rå eller stegte
  • Spis aldrig efter kl. 20.00 om aftenen medmindre det er nødvendigt på grund af aften- eller natarbejde
  • Sov mindst 7-8 timer hver nat. Forskning viser, at mangel på søvn binder fedt og kulhydrater i kroppen
  • Spis protein til alle måltider. Morgenmaden kan være æg, frokost kan være makrel, torskerogn, laks, sild eller andre lækre fisk. Aftensmaden kan være kylling eller mager kød
  • Spis maksimum 150 g kulhydrater om dagen
  • Spis 4-6 gange om dagen
  • Drik masser af vand. Gerne et stor glas før hvert måltid
  • Spis en lille håndfuld nødder et par gange om ugen
  • Vælg at spise en “forbudt” ting om ugen. En kage, chokolade eller slik.

 

Denne sunde madplan er efterprøvet og den virker! Vægttabet vil være helt sikkert ved hjælp af ovenstående sunde madplan.Jeg har fulgt ovenstående sunde madplan i 4 måneder og har tabt mere end 16 kg. Undgå at tælle en masse kalorier, men hold fokus på at reducere kulhydrater i brød, havregryn, ris og kartofler og sørg for at spise dig mæt i grøntsager og protein. Sørg for at få fedtet i maden HVER dag.


Den sunde madplan har en lang række helbredsmæssige fordele. Normalt blodtryk, god puls, lave kolesterolværdier og kroppen får den rigtige mængde af vitaminer og mineraler, hvilket er essentielt for et godt fysisk og psykisk velbefindende.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.

search engine optimization