«

»

Mar 19

Sådan taber du 15 kg på 3 måneder

  • Sharebar

Har du lyst til at tabe dig 10 kg på 3 måneder og samtidigt spise uden begrænsninger af visse fødevarer? Så læs med her, da du her vil få masser af gode råd til hvordan du kan tabe 10-12 kg ren fedt på 3 måneder. Det er nemlig muligt uden de helt store anstrengelser, hvis du kan lide at lave mad.

Den mentale forberedelse inden du går i gang med at tabe dig

Inden en radikal kostomlægning er det meget vigtigt med den forberedende mentale del af arbejdet. Du skal indstille dig på, at et varigt vægttab kan tage et stykke tid. Det kræver ændrede vaner og tankemønstre for at optimere chancen for succes med både vægttab og vedligehold af den nye vægt. Vær mentalt god ved dig selv. Lad være med at bebrejde dig selv, hvis du undervejs i forløbet risikerer at falde i. Så begyndt mentalt forfra den næste dag.

Vær forberedt på, at du skal bruge en del mere tid og måske også penge på at ændre din kost radikalt. Maden skal laves fra “bunden” af naturlige, gode råvarer. Det kan tage ekstra tid med indkøb og flere timer i køkkenet, men fortvivl ikke! Som du kan læse længere nede i indlægget så findes der også mange nærende, hurtige og gode sammensætninger af kosten, hvis der ikke er tid, energi eller overskud til at stå flere timer i køkkenet enkelte dage, hvor der er travlt med arbejde og andre gøremål.

Naturlig og god mad

Der er nogle enkle, men meget effektive forholdsregler, når du skal tabe dig. Denne artikel har hentet sin inspiration fra paleo-kosten, hvor man undgår alle stivelsesholdige kulhydrater, som brød af alle slags, ris og kartofler. Det gælder om at undgå kulhydrater og udelukkende få energien fra protein og den gode fedt. Den “paleo-tanke” tillader også meget animalsk fedt, men det må være en smagssmag alt efter om du f.eks. har forhøjet kolesterol. Så konsulter lægen og rådfør dig der fordi det er lægen, der kender din aktuelle helbredssituation bedst muligt.

Jeg har personligt tabt 12,5 kg ved at følge ovenstående kostsammensætning, som er særdeles enkel, men meget effektiv. Det har en dramatisk effekt på vægttabet, når du udelukker kulhydraterne. Det vil meget hurtigt tære på fedtdepoterne.

Spis meget, ofte og af de rigtige ingredienser, så vil du tabe dig meget hurtigt. Du kan f.eks. spise en stor dejlig omelet til morgenmad, bacon og med masser af lækre grøntsager i en farvestrålende symfoni af farver. Grøntsagerne kan koges, spises rå eller ristes. Vær opmærksom på at få lidt fedt sammen med grøntsagerne for at sikre, at vitaminerne fra grøntsagerne optages i tarmen. Det kan blive meget ensformigt kun at spise rå grøntsager, så varier det endeligt. Spis også masser af alle slags fisk, kylling, æg, oksekød og svinekød. Undgå alle former for mel som bindemiddel i madlavningen, når du laver frikadeller. Hvidt mel har et meget indhold af kulhydrater.

Spis gode og store portioner gerne 4 gange om dagen. Undgå cola, mælk, juice, saftevand og andre kulhydratrige drikke. Spis gerne et tilskud af calcium og D-vitamin, når du går i gang. Drik 1-2 glas vand til hvert måltid.

De store fordele ved at spise mad uden kulhydrater

Jeg har personligt oplevet positive forandringer ved at spise langt flere grøntsager af alle slags suppleret med dejligt og proteinrigt kød 1-2 gange om dagen. Du vil få mere mental og fysisk energi, bedre fokuseringsevne på alt, hvad du foretager dig på grund af et bedre glykæmisk indeks.

Husk fedtet!

Husk at få fedt! Fedtet fra de flerumættede fedtsyrer er uundværligt. Din hjerne, øjne og slimhinder har hårdt brug for at få en del af energibehovet dækket af fedt tilført fra maden. Spis gerne masser af fede fisk.

Følger du disse enkle, men meget effektive råd vil du meget hurtigt opleve en dramatisk effekt, hvor du vil kunne tabe flere kg på den første uge.

Held og lykke. Læg gerne en kommentar i feltet og fortæl om hvordan du har tabt dig.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.

search engine optimization